Gracze

Komputerowa strzelanka jako trening mózgu

14 września 2010, 10:21

Podczas kiedy przeciwnicy komputerowych gier akcji uważają, że służą one jedynie ogłupianiu, zwolennicy „strzelanek" nieśmiało ich bronią bronią, argumentując to na przykład lepszym refleksem. Naukowcy z University of Rochester postanowili zweryfikować te tezy.



Nagrania z drona pokazują, że dorosłe rekiny także wykorzystują płycizny jako schronienie przed dużym drapieżnikiem

15 maja 2020, 12:36

Dzięki ujęciom z drona, nagranym u wybrzeży południowo-wschodniej Florydy, po raz pierwszy uwieczniono jedyne w swoim rodzaju zachowanie unikowe żarłaczy czarnopłetwych (Carcharhinus limbatus), które próbują umknąć dużym drapieżnikom. Okazuje się, że spotykając głowomłoty Sphyrna mokarran, dorosłe C. limbatus wpływają na płytkie wody.


© Google

Google daje 20 milionów za lądowanie na Księżycu

14 września 2007, 10:02

Powstaje już pierwszy prywatny port kosmiczny, a wielu milionerów zastanawia się nad komercyjnym lotem w kosmos. Przyszedł więc czas na kolejną odsłonę komercyjnego wykorzystania przestrzeni kosmicznej.


Karta dla profesjonalistów

6 marca 2012, 11:03

W ofercie firmy Transcend znalazła się przeznaczona dla profesjonalistów karta pamięci 600x CompactFlash Ultimate. Urządzenie o pojemności 64 GB jest zgodne ze specyfikacją VPG-20 i zapewnia transfer danych do 90 MB/s.


Jak uczy się szympans?

2 lipca 2009, 12:09

Jak wiemy, zwierzęta potrafią posługiwać się narzędziami i uczą się jedne od drugich. Badania przeprowadzone na University of St. Andrews i Texas University dowodzą, że do nauczenia się nie jest konieczna bezpośrednia obserwacja.


Laserowa komunikacja sprawdza się w kosmosie

23 października 2013, 08:45

NASA jest zadowolona ze wstępnych testów systemu, który w przyszłości ma stać się "kosmicznym internetem". Poszło lepiej niż się spodziewaliśmy. Oczywiście mieliśmy nadzieję, że system będzie dobrze działał. Wszystko poszło lepiej. W systemie nie pojawiły się żadne błędy - stwierdzili przedstawiciele Agencji.


Nowe restrykcje w Unii Europejskiej

20 września 2006, 11:44

Zdaniem brytyjskiej organizacji Ofcom, zasady, które chce przyjąć Parlament Europejski, zagrażają rozwojowi nowych mediów. Obecnie w ramach istniejącego prawa znanego jako "telewizja bez granic" Unia Europejska wymaga od nadawców telewizyjnych, by chronili małoletnich przed szkodliwymi treściami, nie przekazywali treści wywołujących nienawiść i unikali podobnych nadużyć.


Ty robiłeś = ja robiłem

14 września 2010, 21:31

Wyłączyłem żelazko, czy mi się tylko wydawało? Błogosławiony, kto nie ma kłopotów z pamięcią, ale chyba nie ma takich. Fałszywe wspomnienia pojawiają się na różne sposoby, a naukowcy przypadkowo znaleźli jeszcze jeden: przyglądanie się temu, co robią inni.


Sztuczna inteligencja odtworzyła PAC-MANa. W przyszłości nauczy się praw fizyki oglądając YouTube'a?

25 maja 2020, 12:43

Stworzony przez NVIDIĘ algorytm sztucznej inteligencji GameGAN był w stanie samodzielnie stworzyć grę PAC-MAN. System nie miał dostępu do kodu gry. Zaprezentowano mu jedynie 50 000 fragmentów wideo. Na tej podstawie sztuczna inteligencja samodzielnie stworzyła w pełni funkcjonalną warstwę graficzną PAC-MANa.


Stoisko z grami wideo© Coolcaesarlicencja: GNU FDL

Być jak mężczyzna

1 października 2007, 10:05

Mózgi kobiet i mężczyzn wyspecjalizowały się w różnych zadaniach. Można więc sobie wyobrazić zdumienie naukowców z Uniwersytetu w Toronto, którzy zauważyli, że różnice w zakresie wykonania zadań wymagających zdolności przestrzennych zanikają, gdy obie płci pograją najpierw przez kilka godzin w gry wideo.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy